Rīgas plānošanas reģions šī gada 3.oktobrī rīko diskusiju, kurā eksperti ieskicēs mūsdienu tirgus kultūru Rīgā un Pierīgā un kā izmainījusies tirgus loma sabiedrībā – no standarta tirdzniecības vietas līdz laikmetīgās kultūras, izstāžu, tīklošanās un iniciatīvu koprades telpai. Reģionā ir vairāki mūsdienu tirgus veiksmes stāstiem.
Diskusiju par tirgus lomu un iespējām sociālās iekļaušanas un labklājības veicināšanā veidos Āgenskalna tirgus stāsts Jauniešu stacijā, Siguldas kā reģionālās nozīmes centra tirgus kultūra un Kukü tirgus stāsts Ādažos.
Rūdolfs Cimdiņš norāda, ka nozīmīga mūsdienu tirgus iezīme ir iekļaujoša, daudzpusīga un atvērta kultūras un izklaides telpa apkaimes iedzīvotājiem un viesiem, kas tiek radīta sadarbojoties ar aktīvo sabiedrības daļu, uzņēmumiem un dažādām organizācijām. Tā ir sabiedrību iniciatīvām atvērta platforma.
Visiem šiem tirgiem ir nozīmīgs arī veselīguma aspekts, nodrošinot pilsētniekiem svaigu un sezonālu pārtiku no vietējiem zemniekiem, mazajiem ražotājiem un mājražotājiem, izceļot Latvijas garšas.
Dalībniekiem būs iespēja apskatīt koprades virtuvi “RE CEP TE”, kas izveidota kā vieta, kur iepazīties ar kulinārijas inovācijām, dažādu valstu kulināro mantojumu, veselīgu dzīvesveidu, tikties izglītojošos pasākumos un testēt biznesa idejas.
Mūsdienu tirgus kopienas veidošana ir viena no Rīgas plānošanas reģiona mērķiem starptautiskā projekta “IN-HABIT” ietvaros. “Apvārsnis 2020” projekts ”IN-HABIT – veselīgas un iekļaujošas pilsētas” projekts paredz līdz 2025.gadam īstenot veselīgu un iekļaujošu kopienu popularizēšanu Āgenskalna apkaimē, attīstot Āgenskalna tirgu par pārtikas centru. Projekta galvenās aktivitātes un darbības virzieni: koprades virtuves izveide, teritorijas labiekārtošana, e-komercijas attīstība un atkritumu samazināšana.