Šogad VAS “Latvijas Valsts ceļi” Rīgas plānošanas reģionā (RPR) uzsākuši veikt būvdarbus autoceļiem vairāk nekā 100 km garumā. Kā norāda Rīgas plānošanas reģiona pašvaldības, valstij būtu jānodrošina vismaz divreiz lielāks finansējums autoceļu rekonstrukcijai un uzturēšanai, lai atbilstu reģiona uzņēmējdarbības un infrastruktūras vidējām prasībām un autoceļu ekspluatācijas intensitātei.
Autoceļu infrastruktūra un tās kvalitāte būtiski ietekmē reģiona attīstību, un ir svarīgi, lai ceļi labi kalpo reģiona un to iedzīvotāju un uzņēmēju vajadzībām. Jāņem vērā, ka lielākā daļa autoceļu ap Rīgu ir valsts nozīmes ar augstāko braukšanas intensitāti valstī un starptautisku pārvadājumu nozīmi.
Kopumā2016. gadā Rīgas plānošanas reģionā “Latvijas Valsts ceļi” plāno veikt pārbūves un atjaunošanas darbus 44 km valsts galvenajiem autoceļiem, 35 km reģionālajiem autoceļiem un 39 km vietējās nozīmes autoceļiem.
Edgars Rantiņš, Rīgas plānošanas reģiona administrācijas vadītājs: “Rīgas reģions ir nozīmīgs transporta mezgls Latvijā ar augstāko ceļu ekspluatācijas intensitāti valstī. Sakārtoti ceļi no valsts puses ir nozīmīgs faktors, kas nodrošina reģiona ekonomisko izaugsmi. Tiesa jāmin, ka šobrīd daudzviet Rīgas plānošanas reģiona novados autoceļu stāvoklis ir neapmierinošā stāvoklī, kas apdraud novadu attīstību un iedzīvotāju iespējas ērti pārvietoties, piemēram, uz darbu, pie ārstiem, u.tml. Reģiona pašvaldības no valsts puses sagaidītu daudz pārdomātāku un aktīvāku politiku valsts finansējuma piešķiršanas modeļa izveidei, lai akūts līdzekļu trūkums nozarei nākotnē nekavētu izaugsmi.”
Pārbūves darbi šogad tiek veikti uz autoceļiem A10 Rīga–Ventspils posmā no Ozolpils līdz Tukuma rotācijas aplim, P85 Rīgas HES–Jaunjelgava posmā no krustojuma ar autoceļu P88 Bauska–Linde līdz Enkurniekiem, P11 Kocēni–Limbaži–Tūja posmā no Augstrozes līdz Iesalkājai, kā arī P128 Sloka–Talsi–Apšuciems posmā no Apšuciema līdz krustojumam ar autoceļu P131 Tukums–Ķesterciems–Mērsrags–Kolka.
Nesen pabeigti būvdarbi autoceļā A1 Rīga (Baltezers)–Igaunijas robeža (Ainaži) posmā no Salacgrīvas līdz Igaunijas robežai, bet autoceļu P4 un P5 krustojums Ulbrokā pārbūvēts par rotācijas apli. Nozīmīgi rekonstrukcijas darbi pabeigti uz Liepājas šosejas (A9) posmā no Lielupes tilta līdz krustojumam ar autoceļu Jelgava–Tukums (P98). Sarežģītākais posms šajā objektā bija tilts pār Lielupi.
Lai pārrunātu ceļu infrastruktūras problēmas reģiona, Rīgas plānošanas reģiona pašvaldības šī gada maijā tikās ar “Latvijas valsts ceļi” vadību. Tās laikā tika pārrunāti dažādi jautājumi, kas skar autoceļu reģionā sakārtošanu. Pašvaldību pārstāvjiem lielākā daļa jautājumu bija par autoceļu seguma atjaunošanas plāniem, līdz šim veiktajiem būvprojektiem un to kvalitāti, kā arī autoceļu uzturēšanu.