Carnikavas novada Lilastē (viesnīcā Porto Resort) šī gada 12.-13.aprīlī notika pirmais divu dienu apmācību seminārs apmācību moduļa “To be the cross-border starter” ietvaros, ko veidos četru apmācību semināru kopums un kas norisināsies no šī gada aprīļa līdz septembrim gan Latvijā, gan Igaunijā. Divu dienu apmācību semināra mērķis bija iniciēt jaunas sadarbības idejas starp Latvijas un Igaunijas uzņēmumiem, attīstīt kompetences pārrobežu sadarbības projektu īstenošanai, kā arī iesaistīt pašvaldības kā potenciālos sadarbības partnerus biznesa ideju attīstībā. Apmācību seminārā piedalījās gan esošu, gan jaundibinātu sociālo un radošo uzņēmumu pārstāvji, biznesa ideju īpašnieki, kā arī pašvaldību speciālisti no Igaunijas un Latvijas, kas iesaistīti uzņēmējdarbības veicināšanas pasākumos. Jau 17.maijā Tartu, Igaunijā notiks nākamais apmācību moduļa pasākums, kuram reģistrēties un iepazīties ar tā darba programmu iespējams ŠEIT
Pirmo apmācību semināra dienu atklāja Rīgas plānošanas reģiona administrācijas vadītāja Edgara Rantiņa uzruna, kurā viņš novēlēja katram dalībniekam atrast iespējamos igauņu vai latviešu sadarbības partnerus jaunu sociālā vai radošā biznesa projektu attīstīšanai, lai apmācību moduļa noslēguma pasākumā pēc veiksmīgas savas biznesa idejas prezentēšanas potenciālajiem investoriem, biznesa eņģeļiem un pašvaldību pārstāvjiem, iekļūtu labāko pārrobežu biznesa projektu trijniekā. Pēc atklāšanas uzrunas semināra dalībnieki bija aicināti piedalīties “ātro randiņu” sesijā, kur atraktīvā, bet intensīvā veidā varēja uzzināt par citu uzņēmēju darbības virzieniem un biznesa ideju īpašnieku iecerēm nākotnē.
Prezentāciju daļā bija lieliska iespēja iepazīt tuvāk trīs uzņēmēju pieredzes stāstus no Latvijas un Igaunijas. Latvijas sociālā uzņēmuma “BlindArt” pārstāvja Andra Hermaņa stāstījums par projektiem un produktiem, kuru realizācijā iesaistīti neredzīgi vai vājredzīgi cilvēki, ļāva saprast, ka šāda veida uzņēmējdarbība var sniegt arī pienesumu sabiedrībai kopumā, atklājot, ka ikviens var būt sekmīgs darba tirgū neatkarīgi no viņa fiziskajiem dotumiem. Ja sākotnēji “BlindArt” darbojās projektu ietvaros, tad šobrīd ar Eiropas Savienības grantu programmas finansiālu atbalstu uzņēmums attīstīs biznesa virzienu, piedāvājot gan Latvijas, gan ārvalstu tirgū īpašus tekstila dizaina priekšmetus, kas radīti “šiborī” tehnikā ar vājredzīgu vai neredzīgu cilvēku rokām.
Nākamo pieredzes stāstu sniedza Natālija Jermolajeva, kas kopā ar savu skolas laika draudzeni radījusi modes zīmolu “OWA”, veidojot apģērbu ar ūdenskrāsu stilā veidotu apdruku. Piedaloties Rīgas domes Labklājības departamenta rīkotā grantu programmas “Sociālās atstumtības riska grupu nodarbinātības veicināšana Rīgā” konkursā 2016.gadā projekts “OWA” saņēma finansējumu attīstībai.
Igaunijas pārstāvja Mehis Pӓrn pārstāvētā uzņēmuma “Ettevõtlusküla” pirmsākumi saistāmi ar 2010.gadu, kad grupa domu biedru pieņēma izaicinājumu radīt bērniem un jauniešiem saistošu finanšu pratības apmācību programmu, izmantojot lomu spēles elementus. Piedāvājot apmācību pakalpojumu iegādi gan skolām, gan pašvaldībām, piecu gadu laikā kopš idejas dzimšanas finanšu pratības apmācību kursu apguvuši bija 2000 skolēni. Būtisks pagrieziena punkts biznesa attīstībā bija 2016.gadā, izveidojot pastāvīgu apmācību vietu Tartu pilsētā esošajā “SPARK Demo” centrā, kur “Enterprise village” jeb “Uzņēmēju ciematu” nepilna gada laikā apmeklēja tikpat skolēnu, cik iepriekšējo piecu. Šobrīd uzņēmuma jaunais izaicinājums ir veidot sadarbību ar Tallinas pilsētu, kā arī radīt apmācību programmu digitālā veidā.
Uzņēmēju pieredzes stāstus veiksmīgi papildināja Viljandi reģiona radošo mākslu inkubatora pārstāvja Anzori Barkalaja un Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta pārstāvja Mārtiņa Pakalniņa prezentācijas par pašvaldību sniegto atbalstu uzņēmējdarbības atbalstam un attīstībai. Pēc prezentāciju daļas semināra dalībnieki uzņēmējas un dizaineres Merike Kaunissaare vadībā apguva dizaina domāšanas principu izmantošanu savu pakalpojumu vai produktu izveidē un tirgū virzībā.
Savukārt apmācību semināra otrā dienā digitālā mārketinga apmācību centra “Digital Journey” pasniedzēja Inga Priedīte ļoti profesionāli veidoja dalībnieku izpratni par mērķtiecīgi virzītu pārdošanas stratēģiju izstrādi, definējot gan potenciālā klienta vajadzības, gan instrumentus, kas ļautu piesaistīt attiecīgā produkta vai pakalpojuma mērķa auditoriju.
Projekta aktivitātēm iespējams sekot arī tā Facebook lapā @latestsocialandcreative
Kontakti papildus informācijai: Laura Kindzule, Rīgas plānošanas reģiona projekta „Social & Creative“ vadītāja, Tālr.: + 371 6 7559820, e-pasts: laura.kindzule@rpr.gov.lv
Šī publikācija atspoguļo autora viedokli. Programmas vadošā iestāde neatbild par tajā ietvertās informācijas iespējamo izmantošanu.