Pirmdiena, 2024. gada 23. decembris
Teksta izmērs:

“Mobilitātes punkti* Latvijā – stratēģiska ilūzija vai lielā reģionu iespēja?”

04 Sep, 2019

Jaunie pasažieru vilcieni, 22 dzelzceļa staciju un pieturas punktu modernizācija,  autobusu maršrutu reorganizācija, Rail Baltica izbūve – visi šie pasākumi būtiski uzlabos mobilitātes iespējas Latvijā. Lai pilnībā iedarbinātu “dzelzceļš kā mugurkauls” ideoloģiju, nepieciešami efektīvi dažādo transporta veidu savienojumi, tai skaitā  mobilitātes punktu izveide.

Praktiskās darbnīcas mērķis ir veidot sapratni par dzelzceļa staciju kā mobilitātes punktu, kurā nodrošināta dažādu transporta veidu pieejamība (sabiedriskais transports, privātais auto, velosipēds (arī koplietošanas), koplietošanas auto, e-skrejritenis u.c.), kas nodrošina ērtu un ātru pārvietošanās iespēju; sagatavot priekšlikumus nepieciešamajām aktivitātēm iesaistīto pušu darbības koordinēšanai (projektēšanai, normatīvo aktu izmaiņām, finansējuma plānošanai NAP un ES 2021-2027 ietvaros, sadarbības modeļu izveidei u.c.)

Kad: 17/09/2019

Kur:  Kalpaka bulvāris 4, Latvijas Universitātes un Microsoft inovāciju centrs, Rīga

Kas: MadCity praktiskā darbnīca “Dzelzceļa stacija kā mobilitātes punkts Latvijas pašvaldībā”

 Dalībnieki: Rīgas, Vidzemes un Zemgales reģionu pašvaldības, kurās ir dzelzceļa satiksme; saistītās institūcijas (ministrijas, aģentūras, uzņēmumi); IT uzņēmumi un mobilitātes komersanti; tirdzniecības uzņēmumi;  nevalstiskās organizācijas.   

Plānotā dienas kārtība 

8:30 -9:30 Rīta Kafija un tīklošanās spēle

  1. daļa 9:30 – 11:30 Mobilitātes punkts un Latvijas iespējas ilgtspējīgas mobilitātes nodrošināšanā – teorija, pasaules prakse, izaicinājumi

Šajā sadaļā noskaidrosim – kas ir mobilitātes punkts, kādi ir to iespējamie veidi, kā tas ietekmēs mobilitāti tuvākajā nākotnē, kāda ir pasaules un Latvijas pieredze, kādas investīcijas plānotas dzelzceļa infrastruktūrā Latvijā, kādi būs jaunie pasažieru vilcieni, kā mikromobilitāte mainīs transportu pilsētās, kā veicas elektroskūteriem un koplietošanas automašīnām Rīgā, cik daudz cilvēku Latvijā nākotnē varam pārvadāt ar vilcienu, vai mobilitātes punktu darbība samazinās CO2, ieguvumu-zaudējumu analīze, Rīgas dzelzceļa staciju portrets, kā  videokameras, datorredze un mākslīgais intelekts var palīdz mobilitātei, u.c.).

Pēc prezentācijām –  diskusija par mobilitātes punktu iespējamo ieviešanu un vēlamajiem posmiem.

11:30-12:30 Pusdienas

2. daļa 12:30 – 14:30 praktiskais darbs grupās – iespējamo mobilitātes punktu attīstības modeļu veidošana 4 dažādām dzelzceļa stacijām (Cēsis, Jelgava, Saulkrasti un Zemitāni). Darba procesam būs pieejams izdrukāts kartogrāfiskais un analītiskais materiāls.

3. daļa 15:00 – 17:00 Grupu darba rezultātu prezentācija un diskusija par tālākajām darbībām “Mobilitātes punkti – dzelzceļa, autobusa, automašīnas, velosipēda un kājāmgājēja kopējais spēks”

Pasākumu organizē “MadCityRīga” sadarbībā ar Rīgas un Vidzemes plānošanas reģioniem, Centrālās Baltijas programmas projekta Baltic Loop ietvaros.

Lūdzam pieteikties līdz 10. septembrim, aizpildot dalības formu internetā https://ej.uz/mobilitate1709.  Dalība pasākumā ir bez maksas, taču dalībnieku skaits ir ierobežots. Sīkāka informācija pa tālruni 27373939.

===================================================================

* “Mobilitātes punktu” izveides vispārējie mērķis ir veicināt alternatīvu transporta veidu izmantošanu pilsētvidē (sabiedriskais transports, riteņbraukšana, pārvietošanās ar kājām, auto un velosipēdu koplietošana, u.c.), kā arī to efektīvu apvienošanu, veidojot efektīvu, vietu, enerģiju u.c. resursus taupošu mobilitāti pilsētā, un vienlaikus nodrošinot gan labu pilsētas centra sasniedzamību, gan pievilcīgas pilsētas apkaimes, kurās tiek nodrošinātas visas iedzīvotāju pamatvajadzības.

“Mobilitātes punktu” pamatuzdevums ir nodrošināt ērtus transporta savienojumus, kas apvieno alternatīvus transporta veidus – dažādu publiskā transporta veidu pieturvietas ar velostāvvietām, koplietošanas velo/auto tīklu, u.c., tādējādi atbalstot multimobilitāti, turklāt, papildus pamatfunkcijām ir jāparedz arī komforta funkcijas, piedāvājot plašāku pakalpojumu klāstu (piemēram, elektrotransporta līdzekļu uzlādes stacijas, informācijas stendi, preču piegādes stacijas, kioski u.tml.)

© Rīgas plānošanas reģions. 2022 / Izstrādātājs
Paziņojums par sīkdatņu izmantošanu
Mūsu portālā tiek izmantotas sīkdatnes. Lietojot portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzini vairāk!