Šodien notika vērtīga darba sesija starptautiska projekta “Baltijas transporta loks” jeb @balticloop ietvaros. Diskusijas dalībnieki no valsts un pašvaldības iestādēm, Rīgas plānošanas reģiona un nozares eksperti izveidoja SVID analīzi par to, kā mazināt satiksmes caurlaides traucējumus un šķēršļus. Darbs turpināsies nākamajās sesijās, bet tikmēr dažas labas atziņas no diskusijas!
Stiprās puses:
*Skaidri saprotama politikas plānošanas sistēma Latvijā
*Sadarbība starp Rīgas plānošanas reģiona administrāciju un RPR pašvaldībām visās jomās, t.sk. transporta nozarē
*Starpresoru darba grupas transporta nozares konkrētu jautājumu risināšanai
*Kopēja vīzija par integrāciju Eiropas vienotajā transporta telpā
Iespējas:
*Augstākās izglītības un zinātnes iestāžu pētniecības un attīstības (R&D) potenciāla izmantošana transporta plānošanā
*Eiropas un citu pasaules valstu labas prakses piemēru apzināšana un izmantošana Latvijas transporta nozarē
*ES pārrobežu u.c. projektu sinerģijas izmantošana Latvijas transporta sistēmas attīstībā
*Ārkārtējo situāciju (Covid-19) risināšanas pieredze un lēmumu pieņemšanas ātruma palielinājums
*Viedo un videi draudzīgo tehnoloģiju attīstība un ietekme uz transporta nozares attīstību
Uzlabojamās lietas:
*Pārslogotība ar politikas plānošanas dokumentiem, bieži grozījumi tiesību aktos
*Ilgtermiņa transporta kopējās attīstības vīzijas/stratēģijas trūkums
*Strauja kadru mainība lēmumu pieņēmēju līmenī, kas apgrūtina komunikāciju
*Nesistemātiska sadarbība starp publisko pārvaldi un akadēmisko vidi (pētījumu rezultātu izmantošana)
Draudi:
*Vienotas politikas un pasākumu trūkums ES dalībvalstu līmenī, t.sk. Covid-19 seku likvidēšanai
*Neparedzētu politisko notikumu attīstība Austrumu kaimiņvalstīs un ietekme uz starpvalstu transporta plūsmām
*Latvijas likumdošanas vides (izmaiņu) neparedzamība