Rīgas plānošanas reģiona Attīstības padome uzklausīja VSIA “Autotransporta direkcija” ieceri par plānoto tarifu politiku sabiedriskā transporta pasažieru pārvadājumos un aicina izvēlēties atšķirīgu tarifu veidošanas politiku Rīgai un Pierīgai ar vienotu biļeti dzelzceļa pasažieru pārvadājumiem un sabiedriskajam transportam Rīgā, lai veicinātu iedzīvotāju pārsēšanos no privātā transportlīdzekļa uz sabiedrisko transportu.
VSIA “Autotransporta direkcija” Sabiedriskā transporta plānošanas nodaļas vadītājs Jānis Lagzdons ar prezentāciju ieskicēja šī brīža tendences pasažieru pārvadājumos un akcentēja nepieciešamību pārskatīt sabiedriskā transporta tarifus, lai tie atbilstu šī brīža situācijai un energocenu pieaugumam. Direkcija plāno izstrādāt tarifu projektu autobusu pasažieru pārvadājumiem līdzīgi kā dzelzceļa pasažieru pārvadājumiem, cenai mainoties pēc zonu principa.
Rīgas domes vicemērs Vilnis Ķirsis aicināja ņemt vērā, ka Rīga šobrīd sākusi strādāt pie vairāku mobilitātes punktu veidošanas pie dzelzceļa stacijām Rīgā. Šobrīd jauna tarifa politikas izstrādē būtu svarīgi to veidot ar mērķi veicināt dzelzceļa pasažieru pārsēšanos uz Rīgas sabiedrisko transportu, ko veicinātu vienota biļete. Tas ir svarīgi, lai izveidotā mobilitātes infrastruktūra nestāvētu tukša, jo biļešu politika neveicina pārsēšanos.
Ādažu novada domes priekšsēdētāja, Rīgas Metropole līdzpriekšsēdētāja Karīna Miķelsone norāda, ka pašvaldības strādā pie zaļās mobilitātes – vēlas, lai iedzīvotāji vairāk izmanto sabiedrisko transportu. Tāpēc arī valsts līmenī politikai ir jābūt tādai, lai motivētu Pierīgas iedzīvotājus izmantot sabiedrisko transportu. Jādomā būtu vai nu par vienoto tarifu vai stundu biļeti braukšanai dažādos transportos.