Veiksmīgi noritējis trīs semināru cikls topošajiem uzņēmējiem, ko maijā un jūnijā organizēja Rīgas plānošanas reģiona Eiropas Savienības struktūrfondu informācijas un uzņēmējdarbības centrs sadarbībā ar pašvaldībām.
Pirmais seminārs „LR tiesisko normu piemērošana, uzsākot uzņēmējdarbību ar Eiropas Savienības struktūrfondu atbalstu” notika 14.maijā Tukumā, kur Tukuma bibliotēkas ēkas telpās pulcējās gan topošie, gan jau komercdarbību uzsākušie jaunie uzņēmēji. Pieredzējusī lektore Inguna Leibus, Dr.oec., Latvijas Lauksaimniecības universitātes Finanšu un grāmatvedības institūta asociētā profesore, semināra programmas saturu bija veidojusi tā, lai dalībnieki viegli varētu izsekot loģiskajai uzņēmējdarbības uzsākšanas procesa gaitai un saistībām, kas jāuzņemas, kļūstot par komersantu.
Pasākuma sākuma daļā lektore interesentus iepazīstināja ar saimnieciskās darbības tiesiskajām formām, norādot kuru no tām un kādos gadījumos labāk izvēlēties. Līdzās tādām saimnieciskās darbības formām kā komercsabiedrība, individuālais komersants, saimnieciskās darbības veicējs jeb pašnodarbinātais īpaši izcelts tika mazkapitāla SIA un ar to saistītā mikrouzņēmuma nodokļa aprēķināšanas, deklarēšanas un maksāšanas kārtība. Savukārt semināra otrajā daļā dalībnieki uzzināja, kā veiksmīgi sagatavot dokumentus sava uzņēmuma reģistrācijai. Semināru noslēdza Tukuma novada pašvaldības prezentācija par atbalsta iespējām vietējiem uzņēmējiem un diskusija par sadarbības iespējām uzņēmējdarbības vides uzlabošanai novadā.
Nākamais seminārs notika 22.maijā Rīgā, Rīgas pilsētas Rātsnamā, bet noslēdzošais trešais seminārs – 9.jūnijā Ogrē. Kopā trīs semināri pulcēja gandrīz simts dalībniekus, kas, novērtējot lektores kompetenci un plašās zināšanas, izmantoja izdevību uzdot arī individuālus jautājumus un dalīties savā pieredzē par pirmajiem soļiem uzņēmējdarbībā.
Seminārs tiek organizēts Vienošanās Nr. VSID/TP/CFLA/11/14/017 Projekta „Eiropas Savienības struktūrfondu tehniskā palīdzība Rīgas plānošanas reģiona ES struktūrfondu informācijas centra darbības nodrošināšanai ”ietvaros