Šodien reģiona Attīstības padome ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu pārrunāja būtiskākos jautājumus saistībā ar vienotās sabiedriskā transporta biļetes ieviešanu, nozīmīgā Rail Baltica projekta progresu un citām aktualitātēm.
Edvards Ratnieks, Rīgas vicemērs un reģiona Attīstības padomes priekšsēdētājs, aicināja aktīvi strādāt pie vienotās biļetes modeļa izstrādes un reģiona politiskā līmenī tā virzību pārrunāt jau septembrī.
Visas puses atbalsta vienotās biļetes ieviešanu Rīgas reģionā, jo tas ir iedzīvotāju intersēs. Šobrīd ir jāturpina meklēt kopsaucējus ienākumu taisnīgai sadalei. Sabiedriskais transports tiek dotēts no pašvaldību un valsts puses. Tāpēc ir svarīgi atrast zaudējumu līdzsvaru.
Ministrs ieskicēja, ka transporta sistēmai Rīgas reģionā redz attīstību līdzīgu kā tas ir Skandināvijas metropolēs. Uz to ir jātiecas, bet to var sasniegt kopīgi pašvaldībām un valstij sadarbojoties un katram savā pusē īstenojot infrastruktūras projektus. Ministrs ieskicēja Satiksmes ministrijas nākotnes ieceres pasažieru pārvadājumu un Rail Baltica jomā.
Kaspars Briškens uz Ratnieka jautājumu par dzelceļa pieturvietu “Dārziņi” un “Rumbula” nākotni un iespēju tās saglabāt, apliecināja, ka tās netiks slēgtas. Šobrīd pašažieru pārvadājumi ar vilcienu ir prioritāte, un saredz nepieciešamību veidot jaunas pieturvietas.
Juris Žilko, Ķekavas novads mērs un reģiona Attīstības padomes priekšsēdētāja vietnieks, ierosināja nākotnē pārskatīt finanšu iespējas mobilitātes punktu un jaunu reģionālo staciju būvniecībai, piemēram, pārdalot Eiropas fondu līdzekļus šajā un nākamajā plānošanas periodā. Tas paātrinātu šo ieceru realizēšanos un ļautu izkustēties no plānošanas līdz īstenošanai.
Vita Paulāne, Ropažu novada pašvaldība priekšsēdētāja, norādīja, ka par vienoto biļeti jau sarunas ar Satiksmes ministriju bijušas pirms jau kāda laika, kad bijis plānots ieviest jau dažu mēnešu laikā. Pagājis vismaz gads no tā brīža. Vēl viņa akcentēja, ka vienotās biļetes ideja darbosies tikai tad, ja modelī tiks iekļauta arī Rīga ar Rīgas Satiksmi.
Vilnis Ķirsis, Rīgas mērs, aizstāvēja ideju par vienotu biļeti, lai gan tas nozīmētu pašvaldībai vēl lielākus finanšu izaicinājumus. Prioritātei jābūt iedzīvotājiem. Tāpat viņš aicināja izveidot labāku koordināciju starp Rail Baltica plānotājiem/ieviesējiem un Rīgas pilsētu, lai integrētu Rīgas infrastruktūras plānus atbilstoši projekta ieviešanas gaitai. Šobrīd atsevišķu projektu statuss ir nezināms, jo nav zināmi precīzāki Rail Baltica plānošanas darbi.