Vairāk nekā 40 tūrisma entuziastu sanāca kopā tiešsaistes diskusijā, lai runātu par kopienām un to lomu tūrisma produktu attīstībā starptautiskā projekta Local Flavours/ Vietējās garšas ietvaros.
Paša projekta pamatbūtība ir palīdzēt jauniem reģiona tūrisma produktiem, kas vēl nav kļuvuši par tūristu magnētiem, attīstīt to potenciālu.
Šoreiz uzmanība tika pievērsta tādam aspektam kā kopienas un to loma tūrisma produkta iedzīvināšanā. Piemēram, izmantojot digitālo mārketingu piesaistīt tūrisma produktam tūkstots un vairāk apmeklētāju kā biedrības “Bānīša Draugu klubs” vadītāja Dāvja Buša stāstā par Baložu kūdras bānīti un par Muzeja nakti pirms vairākiem gadiem. Vai arī kā stāstīja Iluta Jansone, bierība Zied zeme” par pop up pasākumiem kā mājas restorāni un festivāli, kuri apvieno apkaimes sabiedrību, uzņēmējus un izceļ to vietējo produkciju.
Tāpat seminārā bija iespēja uzzināt par Pierīgas tūrisma asociāciju, kas ir vēl nesen dibināta organizācija, kuras mērķis ir veicināt tūrismu Pierīgā. Šādas asociācijas veidošana ir kaut kas jauns Pierīgai. Jaunu produktu veidošana, interešu pārstāvība, gidu tīkla izveide – tie ir daži no asociācijas darbības virzieniem.
Katrā ziņā visiem bija viens secinājums – kopienas ir labs palīgs mārketingam, lai sekmētu interesi par produktu. Un vēl interesanti, ka katrā no Baltijas valstīm šis kopienu uzrunāšanas veids ir dažāds – Lietuvā populārāks ir standarta digitālais mārketings ar rakstiem un baneriem, savukārt Igaunijā – uz jauniem un netradicionāliem digitālās pasaules risinājumiem.
Mūsu reģiona tūrisma eksperts Edgars Ražinskis atzīst, ka pasaulē secināts, ka šobrīd viens no populārākajiem tūrisma produktiem ir tieši pārgājieni dabā! Savukārt loģisku apsvērumu dēļ samazinās avio pārvadājumi.