Saturday, 2018. gada 17. novembris
Teksta izmērs:

Notiek otrais koprades pasākums reģiona jūras un piekrastes viedās specializācijas tematiskā plāna 2020. - 2027. gadam izstrādei

06 Jūl, 2018

Interreg Baltijas jūras transnacionālās sadarbības programmas 2014.-2020.gadam līdzfinansēta projekta “Viedie piejūras reģioni: viedā specializācija, jūras un piekrastes resursi ekonomikas izaugsmei Baltijas jūras reģionā” (“Smart Blue Regions”) ietvaros notikusi jau otrā Jūras un piekrastes viedās specializācijas tematiskā plāna koprades sanāksme.

Tās mērķis ir apkopot viedokļus, kas palīdzētu izstrādāt Rīgas plānošanas reģiona (RPR) jūras un piekrastes viedās specializācijas tematisko plānu 2020. – 2027. gadam. Plānots, ka šīs tematiskais plāns kalpos kā atbalsta instruments, lai sagatavotos nākamajam Eiropas Savienības fondu plānošanas periodam.

Šoreiz sarunu tēmas bija saistītas ar tādām jomām kā akvakultūra un zveja, transports, piekrastes teritoriju daudzfunkcionāla un vieda izmantošana, AER izmantošana piekrastē un jūras transports un kuģu būve.

Zivsaimniecības nozares eksperti atzina, ka laiku, ko tie varētu veltīt attīstībai, viņiem jāvelta tam, kā “tikt” galā ar ES regulām. Šobrīd nāk jaunas regulas, kuru prasību ievērošanai vajadzīgas zināšanas un investīcijas, ko var nodrošināt tikai lieli tirgus dalībnieki.

Dalībnieki arī izteicās, ka Rīgas līča kontekstā nevar likt uzsvaru uz gliemeņu audzēšanu un aļģu pārstrādi. Tie paliks pilotprojektu un pētījumu līmenī. Lielāks potenciāls ir zandartu un asaru audzēšanai norobežotās jūras teritorijās.

Rīgas līča kontekstā attiecībā uz kuģu būvi nepieciešams attīstīt jaunus materiālus un metodes kuģu būves izmaksu samazināšanai, piemēram, lāzera metināšana, kuģniecības start-up, alternatīvo piedziņas tehnoloģija, u.tt.

Diskusijā par jūras pasažieru transportu klātesošie dalībnieki atzina, ka tas Rīgas plānošanas reģionā pastāvēs tikai tad, ja ceļā patērētais laiks uz ūdens būtiski nepārsniegs laiku uz autoceļa. Pareizāk būtu runāt šajā kontekstā par tūrismu ar pasažieru pārvadāšanu. Iekšzemes ūdeņu savienojums ar jūru attiecas tikai uz Gauju un Daugavu.

Iespējams nākotnē varētu attīstīt kruīza maršrutus no Skultes ostas uz Skandināviju. Pagaidām tas ir tikai ideju līmenī, jo vispirms ostas pārvaldei jāizbūvē infrastruktūra ostā.

Projekta “Smart Blue Regions” mērķis ir sekmēt ekonomikas izaugsmi reģionos izmantojot piekrastes/jūras resursus (blue growth), ko veicinātu uzlabota reģionu rīcībspēja ieviešot piekrastes/jūras viedās specializācijas stratēģijas. Projektu īsteno no 2016.g.1.marta līdz 2019.g. 28.februārim.

Vairāk par projektu: www.smartblueregions.eu.

© Rīgas plānošanas reģions. 2018 / Izstrādātājs GRANDEM
Paziņojums par sīkdatņu izmantošanu
Mūsu portālā tiek izmantotas sīkdatnes. Lietojot portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzini vairāk!